“Een job bij A.S.Adventure is zo gevarieerd dat er altijd iets bij te leren valt. Klanten adviseren met die kennis en hen blij maken met onze producten geeft veel voldoening.”
“Vroeger zag ik mezelf niet in de verkoop werken, maar nu zie ik me niets anders meer doen. Je leert snel bij op de job. In het begin kende ik niet veel over outdoor en de techniciteit van ski’s. Gelukkig ondersteunen collega’s je en geven ze uitleg zodat je daarna alleen een klant kan helpen. Intussen sta ik zelf in de positie om nieuwe collega’s te helpen groeien en dat doe ik met veel plezier.”
“Ik hou ervan dat mijn job zo gevarieerd is. Als afdelingsverantwoordelijke brief ik de collega’s over wat er allemaal moet gebeuren op een dag. Op een drukke dag gaat de focus 100 % naar de klanten. Op minder drukke dagen natuurlijk ook, maar dan komen er extra’s bij. Dat gaat van stofzuigen tot plaats maken voor nieuwe leveringen. Ik ondersteun het team en help nieuwe collega’s zelfstandig werken. In het wintersportseizoen sta ik in voor de administratie en logistiek van de skiverhuur.”
“Als de store manager niet aanwezig is, bewaak ik het overzicht over de winkel. Dan verdeel ik de taken over mijn eigen afdeling en spring ik in de hele winkel bij waar nodig. Daarnaast maak ik de planning, help mee aan de kassa, bevestig alarmen aan de stockartikelen, beantwoord mails of bekijk de cijfers. Het is heel fijn om bezig te zijn met zowel klanten als het team. Ik heb een zwak voor cijfers, dus ook het administratieve ligt me.”
“Bij A.S.Adventure is er veel te leren. Daarom worden er jaarlijks verschillende opleidingen georganiseerd. Zo is er bij de start van elk seizoen een Experience Day in het hoofdkantoor in Hoboken, waar je collega’s van andere winkels kan ontmoeten. Daar wordt uitgelegd welke producten nieuw zijn ten opzichte van het vorige jaar, als een refresh van het jaar, en geven leveranciers hands-on presentaties over hun aanbod. We staan ook stil bij hoe je een klant een Amazing Customer Experience bezorgt en hoe je die het best helpt. Als ACE-ambassadeur motiveer en ondersteun ik mijn collega’s om de beste klantenservice te bieden.”
“Ook in de winkel volgen medewerkers e-learnings over de afdelingen, producten en klantenservice. Toch vind ik dat je het meeste leert via collega’s. Als je niet weet hoe je een klant kan helpen, haal er dan een teamgenoot bij. Nadat de klant geholpen is, legt de collega het ook aan jou nog eens uit. Zo is er meer ruimte om vragen te stellen en kan je in het vervolg zelf een klant adviseren, met meer zelfvertrouwen.”
“Het is enorm leuk om meegesleept te worden in het vakantieverhaal van de klanten.”
“Bij A.S.Adventure vinden we het belangrijk dat elke klant begroet wordt. Je hoeft er daarom niet op te springen zodra die binnenkomt, maar een simpele hallo of een glimlach volstaat. Zo weten ze dat we er voor hen zijn en dat we hen kunnen helpen. Wie bij A.S.Adventure werkt, moet durven. Vaak geef ik als tip aan collega’s om tegen het gordijn te praten wanneer klanten in de paskamer staan. Gewoon eens vragen ‘Lukt alles? Heb je een andere maat nodig?’ Eerst is dat wat onwennig, omdat je de klant niet ziet. Niet elke klant zal reageren, dat klopt, maar de meesten zijn tevreden met de hulp. Ook als je op een afdeling staat die je minder goed kent, mag je niet bang zijn om mensen aan te spreken. Collega’s staan altijd paraat om je te steunen en het is een goede manier om bij te leren over de winkel.”
“Dat durven is ook belangrijk omdat we in Drogenbos in een tweetalige context werken. Je hoeft zeker geen perfect Frans en Nederlands te beheersen als je hier begint. Je leert het echt door het te doen. Klanten verwachten geen foutloze taal, maar appreciëren dat je hen in hun eigen taal aanspreekt. Door te durven Frans te spreken, leer je het sneller. Zelf ontdek ik na 6 jaar nog steeds nieuwe woorden en uitdrukkingen. Dat houdt het leuk.”
“Met onze kennis over de producten maken we mensen al blij nog voor ze op vakantie vertrekken. We helpen hen aan de juiste benodigdheden en daarvoor zijn ze ons dankbaar. Dat geeft veel voldoening. Het is enorm leuk om meegesleept te worden in het vakantieverhaal van de klanten. Nadat je hen geadviseerd hebt, weet je waar ze naartoe gaan en wat hun plannen zijn. Daar kan je zelf ook inspiratie uit halen. Of klanten nu komen voor een outfit om een trouwfeest bij te wonen of voor hun ski-uitrusting, samen helpen we iedereen zo goed mogelijk. Ook al heeft elke afdeling zijn eigen specifieke producten, toch delen we allemaal dezelfde A.S.Adventure-spirit. We willen klanten blij maken met producten waarmee ze iets leuks gaan doen.”
“Er hangt een heel goede sfeer in het hele team. Met de collega’s hebben we bijvoorbeeld een grappige gewoonte. Als we op drukkere dagen nood hebben aan een pauze, staan we even in de stock en roept iemand random dancing. Dan doen we gek voor een volle minuut, schudden we alles eruit en kunnen we er weer tegenaan.”
Wil je net als Margot aan de slag als assistent store manager in één van onze winkels? Of ben je benieuwd naar welke profielen we op zoek zijn voor ons hoofdkantoor, ateliers en magazijnen?
Duik in onze vacatures, en maak van je passie je job.